„Vedem un trend al românilor care lucrează în Spania, Italia, Grecia și țările din sud se duc către nordul continentului, Germania, UK, Suedia, Norvegia. Unde sunt banii acolo se duc și românii”, a afirmat Pojoga într-o conferință de presă, cu ocazia deschiderii unui nou sediu principal în București.
Cei mai mulți bani au fost transferați anul trecut către România din Italia – 1 miliard dolari, Spania – 792 milioane dolari, Germania – 451 milioane dolari, urmate de Ungaria – 220 milioane dolari, Statele Unite ale Americii – 199 milioane dolari, Israel și UK – 104 milioane dolari fiecare, Canada – 98 milioane dolari, Austria – 76 milioane dolari și Franța – 58 milioane dolari, potrivit datelor Băncii Mondiale.
Principalele țări care primesc bani din România sunt Spania (127 milioane dolari), Moldova (109 milioane dolari) și Italia (71 milioane dolari).
Intrările de anul trecut au plasat România pe locul al cincilea în Europa Centrală și de Est.
„Trendul după ce criza economică s-a încheiat a început să fie crescător, chiar dacă diferența de la 2013 la 2014 a fost în scădere, potrivit cifrelor Băncii Mondiale- banii intrați în România anul trecut au fost de 3,43 miliarde dolari, față de 3,6 miliarde dolari în 2013 -, noi suntem pe un trend crescător, datorită majorării numărul de parteneri și a locațiilor de retail”, a mai spus Pojoga.
Valoarea medie a unei tranzacții realizate prin serviciul de transfer de bani MoneyGram este de 300 de euro, similară celei de anul trecut. Totodată, business-ul companiei a crescut în primele nouă luni cu peste 20% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Cele mai multe transferuri se realizează în perioada sărbătorilor de Paște și Crăciun, dar și pe perioada verii, când românii se duc în Spania sau Italia pentru muncă sezonieră.
MoneyGram are business-ul împărțit pe trei segmente, respectiv bancar (colaborează cu BCR, UniCredit Bank, Alpha Bank, Intesa Sanpaolo Bank, Libra Bank și Marfin Bank), de retail (Carrefour, Orange) și segmentul de Forex (Speed Transfer, Smith&Smith și case de schimb valutar).
Cea mai mare pondere, de circa 50% o au transferurile realizate pe zona de retail (inclusiv forex), datorită programului prelungit de lucru și în timpul weekend-ului.
„Românii nu se mai duc către bănci, ci către retail, în special case de schimb valutar, Carrefour și Smith&Smith”, a precizat oficialul companiei.
Compania a ajuns la 3.500 de locații în România.
Reprezentanții MoneyGram apreciază că piața din România are potențial de creștere, luând în considerare gradul scăzut de bancarizare al populației comparativ cu alte state.